Frågor & svar

  • Kan jag boka en storstädning som en engångsbokning hos er?
    Ja, det går bra att boka vid enstaka tillfällen.
  • Ingår fönsterputs i det fasta priset för en storstädning?
    Nej, det gör det inte. Du kan däremot boka in det till samma tillfälle och till ett fast pris. Se prislista under Fönsterputs.
  • Vad behöver jag ha hemma när ni kommer?

    Det städmaterial som behövs är rengöringsvätskor för golvrengöring, toalettrengöring samt rengöringsspray för kök och badrum. Dessutom behöver det finnas en dammsugare i gott skick samt en golvmopp i gott skick. Tillgång till el och varmt vatten behövs förstås också.

  • Måste jag vara hemma när ni kommer?
    Nej, det behöver du inte, men du måste se till att vi kan komma in hos dig. Våra städare använder sig av vår checklista för storstädning, så du behöver inte instruera dem innan. Tala däremot gärna om för oss om du har känsliga material någonstans eller om det är något annat vi behöver tänka på.
  • Hur fungerar det med nycklar?
    Du väljer om du vill vara hemma och öppna/låsa eller lämna en nyckel vid ett annat tillfälle.
    Vi följer de rekommendationer som gäller för branschen och alla nycklar är kodade med en säker nyckelbricka som ej går att spåra till ditt hem.
    För att vår försäkring ska gälla måste vi kvittera ut nycklar av er eller att ni är hemma och öppnar och sedan låser när vi är klara. Om ni väljer att t ex gömma nycklar så gäller inte vår försäkring om det skulle hända någonting.
    Vi tar fullt ansvar för alla nycklar vi kvitterat ut.
  • Vad händer om något går sönder när ni städar hos mig?
    Vi har ansvarsförsäkring som täcker ev skador orsakade av oss. Ni anmäler det till oss via info@bossify.se eller 072 721 60 06
  • Hur betalar jag för min storstädning?
    Vi skickar en faktura till er efter utfört arbete med en förfallotid på 10 dagar. Vi ansöker om skatteavdraget åt er. Ni kan välja mellan en vanlig pappersfaktura eller faktura via e-post.
  • Har ni några andra avgifter som tillkommer?
    Om du inte är abonnemangskund hos oss tillkommer en inställelseavgift på 150 kr. Denna avgift är inte avdragsgill. För abonnemangskunder så bjuder vi på inställelseavgiften.
    Om du väljer pappersfaktura tillkommer 30 kr i fakturaavgift. Om du väljer att betala med faktura via e-post tillkommer inga avgifter.
  • Hur fungerar det med avbokning?
    För senare ändring eller avbokning än 5 vardagar innan uppdraget ska utföras utgår full betalning på beloppet som återstår efter rutavdraget på 50%.
    Avbokning gör du via 072 721 60 06
    Du kan också skriva till oss på info@bossify.se om det inte är en brådskande avbokning.
%d bloggare gillar detta: